Skarbnik Gminy
Skarbnik Gminy
Katarzyna Durman
tel. 62 76 38 614
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ZAKRES CZYNNOŚCI
- Wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości.
- Kierowanie i nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości, wykonywanych przez poszczególnych pracowników Referatu Finansowego Urzędu Miejskiego.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, a w szczególności realizacji zatwierdzonych przez kierownika jednostki wypłat.
- Dokonywanie zgodnie z obowiązującymi w Urzędzie Miejskim procedurami kontroli finansowej wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym a w tym:
- zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę,
- przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych.
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Burmistrza Gminy dotyczących prowadzenia rachunkowości.
- Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń Burmistrza Gminy w sprawie zmian w budżecie oraz zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
- Prowadzenie ewidencji zmian budżetu.
- Nadzór nad opracowaniem materiałów do projektu budżetu gminy oraz sporządzenie projektu budżetu gminy oraz projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Koźminek.
- Sporządzanie półrocznego i rocznego sprawozdania opisowego z wykonania budżetu gminy oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej.
- Sporządzanie sprawozdawczości finansowej Gminy Koźminek (bilansu budżetu gminy, bilansu jednostki budżetowej, rachunku zysków i strat jednostki budżetowej, zestawienia zmian w funduszu jednostki budżetowej, informacji dodatkowej jednostki budżetowej oraz bilansu skonsolidowanego).
- Sporządzenie sprawozdawczości (budżetowej i w zakresie operacji finansowych) z wykonania budżetu Gminy oraz koordynowanie prac i pomoc przy sporządzaniu sprawozdań jednostkowych Urzędu Gminy Koźminek.
- Analiza prawidłowości wykonania budżetu Gminy, weryfikacji przedkładanych sprawozdań i dokumentów,
- Nadzór nad naliczaniem wynagrodzeń pracowników Urzędu oraz rozliczeniem ich z Urzędem Skarbowym i ZUS-em.
- Nadzór nad prawidłowością rozliczania podatku od towarów i usług.
- Nadzór nad ewidencją syntetyczną majątku Urzędu.
- Nadzór nad prawidłowością i terminowością sporządzanych sprawozdań statystycznych w zakresie majątku gminy i prowadzonych inwestycji.
- Nadzór nad obsługą kredytów bankowych i pożyczek oraz papierów wartościowych.
- Nadzór nad obsługą udzielanych z budżetu Gminy Koźminek pożyczek oraz nad prawidłowością ich spłaty.
- Organizacja i koordynacja inwentaryzacji majątku użytkowanego przez urząd oraz nadzór nad inwentaryzacją majątku Urzędu Miejskiego.
- Nadzór nad dokonywaniem bieżących i okresowych analiz windykacji podatków i opłat lokalnych.
- Opracowanie analiz i bieżące monitorowanie realizacji budżetu gminy.
- Przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych w sposób umożliwiający ochronę mienia jednostki oraz prawidłowe rozliczenie osób odpowiedzialnych za mienie jednostki.
- Nadzór i kontrola prowadzenia postępowania w sprawach wniosków, odwołań i skarg dotyczących wymiaru podatków oraz opłat i przygotowywanie projektów ulg, umorzeń i odroczeń terminów płatności.
- Planowanie, organizowanie i prowadzenie kontroli kompleksowych, problemowych i sprawdzających jednostek organizacyjnych urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy.
- Opracowywanie na podstawie wyników kontroli informacji i analiz dotyczących funkcjonowania kontrolowanych jednostek.
- Opracowywanie na podstawie wyników kontroli informacji i analiz dotyczących funkcjonowania kontrolowanych jednostek oraz analiz i propozycji zmierzających do poprawy współdziałania jednostek organizacyjnych urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy w toku planowania i wykonania budżetu.
- Opracowywanie projektów wystąpień pokontrolnych.
- Współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej prowadzącymi kontrole w urzędzie i jednostkach organizacyjnych Gminy Koźminek.
- Współdziałanie z bankami w zakresie umów prowadzenia rachunków Gminy oraz lokowania wolnych środków finansowych.
- Pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Burmistrzowi i jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań.
- Współdziałanie z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu, w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.
- Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza Gminy.
- Przygotowanie akt do archiwum z zakresu prowadzonego stanowiska.