Muzeum Narodowe Rolnictwa w Szreniawie (gmina Komorniki, k. Poznania) zaprasza na imprezę plenerową „Poznańska Pyra” 8.10.2023 r. w godz. 11.00-17.00.
Stały punkt wydarzenia to m.in. tradycyjny, ręczny zbiór i czyszczenie ziemniaków na polu muzealnym, w którym udział może wziąć każdy gość Muzeum, prócz tego pokaz zbioru ziemniaków przy pomocy rozmaitych narzędzi mechanicznych. Na terenie odbywać się będą konkursy, warsztaty, pokazy garncarskie i wyplatania z wikliny koszyków do ziemniaków. Czas spędzony w Muzeum umilać będą występy zespołów artystycznych.
Znajdzie się okazja do skosztowania dań ziemniaczanych w tym tradycyjnej pyry z gzikiem lub śledziem! Odbędzie się pokaz gastronomiczny przygotowania kiszki ziemniaczanej a także pokazy wykonywania dań ziemniaczanych z udziałem gospodyń wiejskich połączone ze sprzedażą.
Odbywać się będzie także Konkurs Najlepszy smak Powiatu Poznańskiego „Smak pyry 2023", w którym zgłoszone dania z ziemniaków, będą walczyć o Certyfikaty. Konkurs kierowany do producentów, przetwórców, restauracji, gospodarstw agroturystycznych, kół gospodyń wiejskich i innych zakładów gastronomicznych z terenu powiatu poznańskiego.
Planowane atrakcje:
- Pokazy gastronomiczne
- Stanowiska edukacyjne
- Laboratorium Ziemniaczane
- Warsztaty rękodzieła
- Stanowisko edukacyjne Europlant
- Stanowisko edukacyjne Muzeum Pyry
- Wystawa maszyn do zbioru ziemniaków
- Wystawa sprzętu do ręcznego zbioru ziemniaków
- Pokazy pracy maszyn na polu
- Wykopki
- Pyry z gzikiem i śledziem
- Warsztaty wyplatania koszy
Program imprezy:
12:00 – 12:30 - pokaz pracy maszyn na polu (pole)
12:00 – 13:00 – Towarzystwo Pamięci Powstania Wielkopolskiego - pogadanka i piosenki powstańcze (scena)
12:30 – 16:00 - wykopki (pole)
13:30 – 14:15 - występ Zespołu Pieśni i Tańca Ludowego Staropolanie (scena)
14:30 – 15:30 - Tańczymy z Domem Tańca Poznań Jacka Hałasa (scena)
15:45 - 16:10 - „Saksofon w roli głównej” – duet Tomasz i Zenon Mikołajczak (scena)
16:30 - 17:00 - „Saksofon w roli głównej” – duet Tomasz i Zenon Mikołajczak (scena)
W przerwach pomiędzy poszczególnymi punktami programu zaplanowane są konkursy dla publiczności.
Pokazy wykonywania potraw z ziemniaków - 11:00 - 17:00 (namiot naprzeciw sceny)
- Degustacja zupy ziemniaczanej – ok 11:30 i ok 14:30
- Degustacja kiszki ziemniaczanej – ok 13 i ok 15:00
Gmina Koźminek z kolejnym dofinansowaniem na drogi.
Wniosek Gminy Koźminek na „przebudowę odcinka ul. Ogrodowej w m. Koźminek w zakresie drogi dla pieszych i oświetlenia ulicznego” znalazł się na liście zadań przyjętych do dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, zadań mających na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu.
Całkowita wartość zadania to 358 080, złotych z czego 80 % będzie pochodziło z dofinansowania.
Na projektowanym do przebudowy odcinku ul. Ogrodowej od ul. Miodowej do skrzyżowania z ul. Nakwasińską o łącznej długości 293 metrów planuje się wybudowanie drogi dla pieszych o szerokości 1,8 m wykonanej z betonowej kostki brukowej. Projektuję się wykonanie oświetlenia ulicznego lampami solarnymi typu LED zasilanymi panelami fotowoltaicznymi. Wody opadowe oraz roztopowe zostaną skierowane do wpustów ulicznych. Dla zwiększenia bezpieczeństwa na projektowanym odcinku ulicy planuje się zamontowanie radarowego wyświetlacza prędkości. Przed radarowym wyświetlaczem prędkości zostanie wykonane linie poprzeczne grubowarstwowe.
Szkoła Podstawowa im. Wincentego Witosa w Nowym Nakwasinie zyska nowy teren edukacji ekologicznej "Leśne eko-zacisze”.
Zadanie zostanie zrealizowane dzięki otrzymanej dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu na realizację przedsięwzięcia p.n. "Leśne eko-zacisze - teren edukacji ekologicznej przy szkole podstawowej w Nowym Nakwasinie" oraz wkładu własnego Gminy Koźminek.
W ramach zadania zostaną zakupione:
- stacja meteorologiczna,
- gry plenerowe, terenowe o tematyce ekologicznej,
- budki dla owadów,
- kosze na odpady,
- ławki,
- krzewy,
- kompostownik ogrodowy,
- szklarnia ogrodowa,
- wiata edukacyjna.
Celem zadania jest stworzenie przyjaznego miejsca rekreacji oraz edukacji dla uczniów i przedszkolaków, które będzie stanowiło doskonałe uzupełnienie zaplecza dydaktycznego placówki.
Przypominamy mieszkańcom miejscowości Osuchów i Tymianek, iż w miesiącu październiku właściciele nieruchomości, powinni stawić się do Urzędu Miejskiego Gminy Koźminek, wejście B, pok. 33 z dokumentami potwierdzającymi wywóz nieczystości ciekłych z ostatnich 12 miesięcy.
Kontrola nie dotyczy posesji podłączonych do sieci kanalizacyjnej.
OGŁOSZENIE O NABORZE NR 14/2023
Lokalna Grupa Działania „Stowarzyszenie LGD7 - Kraina Nocy i Dni” informuje,
iż ogłasza nabór wniosków w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji
w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”
objętego PROW na lata 2014-2020
na Przedsięwzięcie 1.1.1 „Budowa i przebudowa infrastruktury kulturalnej, turystycznej
i rekreacyjnej wpływającej na rozwój kapitału społecznego”
Termin i miejsce składania wniosków:
Wnioski o przyznanie pomocy z załącznikami składa są bezpośrednio w Biurze Stowarzyszenia „LGD7 - Kraina Nocy i Dni” przy ul. Kościelnej 2 w Opatówku w terminie naboru wniosków: 28 września 2023 do 11 października 2023, w dniach od poniedziałku do piątku, w godz. 9.00 – 14.00.
Wniosek wraz z wszystkimi załącznikami składa się w 2 egzemplarzach wersji elektronicznej: na 1 płycie CD oraz na 1 pamięci USB i w 2 egzemplarzach wersji papierowej, w dwóch opisanych segregatorach.
Wnioskodawcy:
JST, organizacje pozarządowe.
Forma wsparcia:
Refundacja – 63,63% kosztów kwalifikowanych dla JST, do 100% kosztów kwalifikowanych dla organizacji pozarządowych
Limit dostępnych środków:
171 035,17 EURO/ 684 140,68 zł
Wysokość pomocy:
Do 500 000 zł, dla JST bez ograniczeń (całkowita wartość projektu nie może być niższa niż 50 000 zł)
Zakres tematyczny operacji:
rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej (§ 2 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy
w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2019 R., poz. 664 z późn. zm.).
Warunki udzielenia wsparcia:
- Zgodność z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020, w tym w szczególności z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej
w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – tekst jednolity (pobierz), zm. z dnia 8.10.2019 r. - pobierz,
zm. z dnia 2.09.2020 r. - pobierz, zm. z dnia 15.12.2021 r. - pobierz
- zgodność ze Strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność na lata 2016-2020 z perspektywą do 2023,
- zgodność operacji z Kryteriami wyboru operacji oraz uzyskanie minimum 14 punktów podczas oceny według tych kryteriów.
Kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji:
Kryteria wyboru operacji wraz z procedurą ustalania i zmiany kryteriów - pobierz
Informacja o miejscu udostępnienia LSR, formularza wniosku o udzielenie wsparcia, formularza wniosku o płatność, formularza umowy o udzielenie wsparcia oraz
o wymaganych dokumentach, potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia:
Strategia rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność na lata 2016-2020
z perspektywą do 2023 - pobierz
Wniosek o przyznanie pomocy wersja 5z (.pdf) - pobierz
Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) – wersja 5z - pobierz
Wniosek o przyznanie pomocy wersja 5z (.xlsx) - pobierz
Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx) – wersja 5z - pobierz
Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (.pdf) wersja 5z - pobierz
Załącznik dodatkowy nr 1 – pobierz
Oświadczenie wnioskodawcy - pobierz
Umowa o przyznaniu pomocy wersja 9z (.pdf) - pobierz
Umowa o przyznaniu pomocy wersja 9z (.doc) - pobierz
Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (.pdf) - pobierz
Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (.xls) - pobierz
Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (.pdf) - pobierz
Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (.xls) - pobierz
Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (.pdf) - pobierz
Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (.doc) - pobierz
Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (DZ. U. Z 2019 R. POZ. 1843 ORAZ Z 2020 R. POZ. 1086) (.pdf) - pobierz
Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (DZ. U. Z 2019 R. POZ. 1843 ORAZ Z 2020 R. POZ. 1086) (.pdf) - pobierz
Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (.pdf) - pobierz
Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (.xls) - pobierz
Załącznik 6 – Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy (.pdf) - pobierz
Załącznik 6 – Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy (.doc) - pobierz
Załącznik 7 – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim/o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej (.pdf) - pobierz
Załącznik 7 – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim/o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej (.doc) - pobierz
Załącznik 8 – Oświadczenie współwłaściciela przedsiębiorstwa (.pdf) - pobierz
Załącznik 8 – Oświadczenie współwłaściciela przedsiębiorstwa (.doc) - pobierz
Załącznik 9 – Deklaracja małżonka właściciela przedsiębiorstwa (.pdf) - pobierz
Załącznik 9 – Deklaracja małżonka właściciela przedsiębiorstwa (.doc) - pobierz
Załącznik 10 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (.pdf) - pobierz
Załącznik 10 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (.doc) - pobierz
Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu / nabywcy określająca warunki kontynuowania realizacji operacji (.pdf) - pobierz
Załącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy - Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana
z nieruchomością (.pdf) - pobierz
Załącznik nr 3 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (.pdf) - pobierz
Załącznik nr 4 Oświadczenie małżonka Beneficjenta o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy (.pdf) - pobierz
Załącznik nr 5 Oświadczenie Beneficjenta o niepozostawaniu w związku małżeńskim /
o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej (.pdf) - pobierz
Załącznik nr 6 Oświadczenie Współwłaściciela o niepozostawaniu w związku małżeńskim /
o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej (.pdf) - pobierz
Załącznik nr 7 Deklaracja małżonka współwłaściciela przedsiębiorstwa (.pdf) - pobierz
Wniosek o zaliczkę - pobierz
Instrukcja do wniosku o zaliczkę - pobierz
Wzór gwarancji zaliczkowej (.pdf) - pobierz
Wzór gwarancji zaliczkowej (.xls) - pobierz
Rejestr Upoważnionych Gwarantów (RUG) - pobierz
Wniosek o płatność (.pdf) - wersja 5z - pobierz
Wniosek o płatność (.xls) - wersja 5z - pobierz
Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) – wersja 5z - pobierz
Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xls) – wersja 5z - pobierz
Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (.pdf)- wersja 5z - pobierz
Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (.xlsx) - pobierz
Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (.pdf) - pobierz
Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu/Informacji po realizacji operacji (.pdf) - pobierz
Wskazówki dla użytkowników formularzy wniosków przygotowanych w formacie MS Excel - pobierz
https://lgd7krainanocyidni.pl/ogloszenie-o-naborze-wnioskow-5/